Tidaholmshelgen

Fredag
Började dagen med att försova mig. Hade ställt klockan på åtta men antagligen stängde jag väl av den i sömnen eftersom jag vaknade kvart över nio med mobilen bredvid mig på kudden... Det blev lite stressigt men hann med både gymmet, duscha, packa, äta och diska lite innan det bar av mot tåget vid kvart i ett tiden. Det var nog en hemåkarhelg för studenter för både tåget från Halmstad och från Göteborg var smockat med människor. Som tur är fick vi sittplats så vi slapp sitta i mittgången som många andra. Alltid segt att åka tåg så det var riktigt skönt när vi väl vara framme hemma hos Marcus familj. Vi hann landa lite och ta det lugnt innan det blev kalas för Philip som fyllt 18. Blev även lite firande för Maud, Lene och mig =). Efter ett roligt kalas med trevligt sällskap, god mat och tårta så var jag galet trött och somnade så fort jag la huvudet på kudden.

Lördag
Vi ställde klockan på åtta eftersom en shoppingdag med Lene och Martin i Skövde väntade. För min del blev det ett par skor från Stadium, en klänning från Gina och en jacka från HM. Lyckat helt enkelt =) dock lite mindre pengar på kontot... så tur att en viss person fyller år imorgon ;).
På kvällen blev det jätte god mat som Juha hade fixat, fläskberg eller vad kallade vi det ;). Det var fläskfile med paprika, brocolli, champinjoner och massa gott! En riktigt bra uppladdning inför kvällens bio. Vi såg flickan som lekte med elden som är andra filmen i Stieg Larssons triologin millenium. Den var riktigt spännande och minst lika bra som den första så den rekommenderas!

Söndag
Det blev en skön sovmorgon och vi låg kvar i sängen och riktigt njöt av att breda ut oss i en stor säng för ovanlighetens skull! Efter frukosten bar det av till Vreten för att träffa marcus farmor och farfar mm. Där bjöds det på god mat och trevligt sällskap.
Det blev en sen hemresa för oss eftersom vi hittade ett riktigt klipp... kostade bara 250kr för båda och då fick vi åka förstaklass från Göteborg. Det var värt det även om vi var galet trötta när vi kom hem vid elva tiden!

Tack för en jätte mysig helg! Vi ses snart igen!

Kommentarer
Postat av: maud

TACK ska ni ha!! lika kul när ni kommer och så ledsamt när ni far, helgen har ju vart lite späckad ;). Jaa, tänkte på er igår kväll, det blev ju lite sent...hoppas ni orkade upp idag. Kramar till ER!

2009-09-28 @ 12:45:55
URL: http://maudsanglar.blogg.se/
Postat av: Lene-Therese

Tack för en toppenhelg :) (även fast du snodde MIN jacka ;P)

2009-09-28 @ 14:37:42
URL: http://lenetherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0