Har man lovat så har man...

Har ganska mycket just nu... och när jag sitter vid datorn så har jag inte riktigt tid eller ork att blogga. Men nu äntligen kommer ett inlägg om min Göteborgshelg hemma hos mamma och pappa!

Torsdag
Stressade mig igenom morgonen med disk, mat, gym och packning. Så det var en trött Josefin som satte sig på bussen mot Göteborg 13.40! Men det är skönt när man kan åka på torsdagar istället för fredagar eftersom det är mycket mindre folk på torsdagar och man får då oftast ett helt säte för sig själv.
Väl framme i Göteborg blev det en snabb titt inne i nordstan innan pappa hämtade upp mig påväg hem från jobbet. Mamma hade självklart lagat jätte god mat och kvällen spenderades mestadels med mamma och pappa framför tvn. Förutom en uppskattad (sen) sväng in till Maxi med Pernilla för att inhandla lite saker inför fredagen.

Fredag
Ägnade morgonen med att kolla på gamla kort hemma på datorn. Många minnen som väcktes till liv!
Sen på förmiddagen kom Pernilla och vi kunde äntligen börja med vårt efterlängtade bak... tänkte ju bakat en tårta eftersom jag fyllt år och hon snart fyller. Men det blev en väldigt mumsig blåbär/hallon paj med massa vaniljsås istället.



Efter allt bak, filmtittande och snack så var Pernilla tvungen att gå och det var dags för mig att börja göra mig iordning inför kvällen. Det blev en trevlig, rolig, mysig, underbar kväll hemma hos Lena (Tok). Fick äntligen träffa mina underbara brudar igen. Tyvärr inte alla och ni som inte var där... ni ska veta att ni var saknade!
Det blev väldigt roligt, djupt, snuskigt och udda snack under kvällen... och det är så det ska vara när vi träffas! Eftersom vi inte träffas så ofta längre och alltså har galet mycket att prata om så blev kvällen kanske inte riktigt som planerat... men jag klagar inte! Den blev perfekt på sitt egna lilla vis =)

Kvällen kunde ju inte bli annat än perfekt med det här sällskapet!


Sov över hos Tok och vi somnade väl framåt halv sex efter att ha tjötat hål på varandra ;) Men det var de värt. Super mysigt. Har saknat det så mycket!

Lördag
Trots fredagskvällen så vaknade både jag och Tok upp förvånandsvärt pigga vid elva tiden! Det blev lite snack till och en god frukost innan pappa hämtade upp mig. Vi tog en sväng till Backaplan för att beställa min nya telefon (födelsedagspresent) som dyker upp här snart! Längtar!
Väl hemma så lagade mamma pannkakor! kan ni förstå, mammas pannkakor. Det var mums. Jätte mycket mums! Sen blev det att göra sig iordning för ett litet kalas... litet men mysigt. Mormor, morbror & moster kom för att fira "lilla" mig. Tack så mycket!

Söndag
Tog det lugnt på morgonen och åt en god frukost som pappa hade fixat! Pappas frukostar är ju faktiskt bäst! Sedan blev det en tur för mig, mamma och pappa till Alingsås där vi hälsade på farmor! Jätte kul och skönt att träffa henne igen. Världens bästa farmor är alltid lika kul att träffa!
Innan jag skulle åka tillbaka till Halmstad igen så lagade mamma en jätte god middag... som vanligt!
Klockan 17.00 gick bussen hem igen. Alltid lika sorgligt att åka ifrån familjen och vännerna... men det var skönt att komma hem till sin älskling igen!

Tack för en underbar helg!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej, du är välkommen hem hur ofta du vill det vet du. Du förgyller tillvaron med din närvaro. Du är världens bästa dotter. Ha det bra.

2009-10-09 @ 08:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0